29 augusti 2012

För andras skull...

Jag är inte världens mest ordningsamma människa, tyvärr!  Jo, på jobbet har jag bra koll och ordning. Hemma är det lite sämre… :-/
Jag har inte så hemskt ont utav disk på bänken, skor huller om buller i hallen, eller leksaker på golvet. Inte heller av lite damm  i hörnen. Det är inte min högsta prioritet får jag erkänna. Men såklart gillar jag när det är fint runt omkring mig.
Man blir allt lite lugnare. Feng shui, ni vet. Ja, det är väl aldrig för sent att lära sig.

Men ändå,  en lustig tanke. Det där med att göra fint för ANDRA… Tänk dig om du ska sälja din bil. Den har antagligen aldrig under din tid som ägare varit så bra i ordning, välstädad och tvättad, som när du visar upp den för en eventuell köpare!? Eller? Man vill visa upp den från sin bästa sida, även om den kanske inte är helt sann. Just i detta nu ser vårt hus ut så…

 

Inga kommentarer: