14 april 2010

Stackars liten…

Feberdåsig och trött efter dagen hade Thilde somnat i soffan strax efter kl 18.00. En liten stund där på ringde Patrik, som åkt iväg för att lägga i bryggor i Tolken en bit härifrån tillsammans med några i fiskeklubben….Oljelampan hade börjat lysa på Polon, så vi fick rycka ut med motorolja och ta oss en liten kvällstripp i solen. Det blir ju så mycket lättare när det är fint väder, så det var ju bara att försöka få liv i stackars Thilde och sätta barnen i bilen.

Vägen till Torestorp är allt annat än rak. Dessutom har vi skitkass stötdämpare på Volvon vilket väl gjorde att resan inte blev så himla angenäm för en febersjuk, liten tjej.

Thilde började några kilometer innan vi närmade oss hemma, klaga över ont i magen. Jag tänkte att det kanske var Alvedonen, som hon fick innan vi åkte. Efter ett litet tag skrek hon nästan för att det kom och gick ont i magen för att minuter senare SPY!  Jisses… Vad var nu detta? Jag svängde av vägen, fångade en omgång i händerna, sedan insåg jag att det ju redan var försent, så jag gasade på den sista kilometern hem. Stackars liten! Hoppas inte att det är magsjuka nu igen… Vill verkligen inte! Samtidigt som man ju inte hoppas att det var åksjuka. Troligtvis en blandning av allt det jag skrev. Kurvig, guppig väg, en något svajig bil och feber.  Väl hemma var det bara att stoppa barnen i badkaret och starta en maskin tvätt. Nu sover dem och bil + bilstol är rengjorda!

Annars har vi haft en mysig dag här hemma trots feber. Men den har ju gått att reglera med lite Alvedon.  Jag har blivit lite solkysst, som det så fint heter! Lite rödaktig på bröstet och i ansiktet.  Hääääärligt! Jag verkligen ÄLSKAR vår och sommar. Det är det här man går och väntar på hela hösten och långa vintern… Just nu känns det värt det! ;-)

Imorgon är det min tur att jobba och Patriks tur att vara hemma med barnen. Det blir buss för mig till stan, eftersom jobbet har fixat en Afterwork imorgon eftermiddag. Buss hem också med andra ord…. Det ska bli trevligt!

2 kommentarer:

\majja sa...

Åh fy, det DÄR lät ju inte roligt. Hoppas hon mår bättre imorgon...

Marie sa...

Det hoppas jag med. Hon sover fortfarande i alla fall. Det är skönt!