1 mars 2010

Blir tokig!

Jag har en 3,5-åring (snart 4-åring), som går mig på nerverna! Allt som hon kan, så som klä på dig, gå och kissa själv, städa, plocka upp något hon tappat, lyssna – Kan hon inte längre! Jävligt märkligt… Jag blir vansinnig av behöva lägga på henne en avsparkad filt för att hon inte “kan" själv”. Lika vansinnig blir hon när jag vägrar.

Sedan ska hon istället göra allt själv, som hon INTE kan…*pust* Ja, ja det är väl nån fas antagligen!

Är föresten hemma nu igen och VAB:ar, eftersom de ringde från dagis efter 1,5 timma på jobbet och sa att Ellioth hade diarré… Underbart – det fortsätter! Patrik är hemma sjuk idag med och var för svag i kroppen för att hämta dem. Så nu har jag laddat med majsvälling, Coca Cola,  blåbärsoppa och blåbärskräm och hoppas att det blir bättre av det. Tack och lov sover nu lillen lite middag, så det blir lite lugnt en stund.

Fast just i skrivande stund sitter min lilla gullegumma vid bordet och ritar, nynnar och pratar och är världens sötaste!

Mina nya gardiner har föresten kommit!

Inga kommentarer: