28 maj 2010

Ofrivillig "sovmorgon"

I morse var jag extra trött...tydligen. Jag minns att jag var uppe och letade efter en napp, som flugit i golvet vid 05.20... En timma senare väcker min mobil mig, men jag stänger av alarmet och sussar vidare.
Långt i bakgrunden hör jag sedan att jag får ett sms. Detta mer eller mindre ignorerar jag. "Jag kan ju läsa det sedan när jag gått upp". Vaknar till efter en liten stund, kollar klockan - 06.50 - Shit! Läser sedan meddelandet:
"Du försover dig väl inte nu? Puss puss"
Jo, det är precis vad jag gör.... Barnen sover fortfarande och jag tänker att det här går aldrig. Men ibland kan under ske. Ellioth vaknar på tilltal och reser sig upp klarvaken och glad.
Jag går ner med honom och gör honom klar snabbt och lätt. Då hör jag Thilde tassa på övervåningen, skönt att slippa väcka henne. Hon är lite svårstartad på mornarna men hon var också på gott humör, så det gick snabbt och lätt.
Jag kastar på mig kläder jag med och kl 07.10 sitter vi i bilen klara för dagen, som vilken dag som helst - Piece of cake!

Betyder det att jag kan sova en halvtimma längre även i fortsättningen!?

Inga kommentarer: