23 maj 2010

Redig så det förslår…

… eller nåt!?

Jo, men det här helgen har jag varit lite duktig om jag får säga det själv. Bara idag har jag nog tvättat fyra maskiner tvätt och igår två. Och tro mig när jag säger att tvätten inte är slut än… *pust* Men det tar på det och det torkar ju fortare än kvickt när det blåser och solen skiner. Bonus att det doftar underbart också.

Det har varit en underbar dag även idag, såpass att jag fick ett ryck och ställde mig och bakade bullar. När jag var i affären för att inhandla ingredienser hittade jag en fantastisk genväg – Nej, inte Findus frysta bullar… utan en snabbmix till vetebröd. Toppenbra! Den åkte ner i korgen fortare än jag han blinka. Bara att blanda med vatten, som alla andra sådana mixer.

vetebrod_jpg500p_____resize_s_270_270

Jag svävade ut lite med fyllningar istället!

  • Fyllning 1 blev klassisk med smör (riktigt smör idag), socker & kanel.
  • Fyllning 2 blev Hasselnötscreme och sedan hackade hasselnötter istället för pärlsocker uppe på.
  • Fyllning 3 blev smör, socker, vaniljsocker och krossad polkagris!!! Det blev även topping med polkagris och lite färgglatt strössel.

Barnen gjorde klumpar, nallar och motorcyklar med massor av strössel. Smaskens!

 bullar

Summa summarum: Toppenhelg!

Inga kommentarer: