7 juli 2010

Där rann det över för mamman!

Fullständig panik utbryter hos dottern vid nattningen idag… Hon har sin lilla ramsa innan vi går ut ur rummet, det har jag skrivit om innan….Det ska pussas, kramas, sägas godnatt, sovgott, och hej då! Hej då ska sägas typ 1000 gånger…. I alla fall MÅSTE man svara ALLA gånger hon säger Hej Då, annars bryter Helvetet löst… Det var vad som hände för en stund sedan… *pust*

Jag tyckte att det räckte med Hejdå:ande… Det tyckte inte hon!

Tillslut rann det över hos mig… det gick inte hålla lugnet och bara vara bestämd, fast man borde. Det gick inte heller hålla tårarna borta – Skitjobbig! Hoppas snart att hon kan sluta med allt detta… Det gör ju liksom att även lillebror får svårt att somna i oväsendet, så honom fick jag jaga i säng flertalet gånger ikväll också. Allt så påsassligt när Patrik hade åkt till affären.

Han avlöste mig som tur var när han kom hem igen och är där uppe än… !? Somnat tro? Vi som skulle mumsa lite räkor… nej nu hör jag honom i trappan – Halleluja! :-)

Inga kommentarer: