6 juli 2010

Vätskebrist?

Högst troligt, eftersom jag dricker otroligt dåligt om dagarna. Det är inget jag tänker på.

Men idag har det gått i ett på jobbet. Jag har stämt av konton så det står härliga till med Springsteen, The Boss himself påhejandes i lurarna… Mycket effektivt :-)

Nu när jag kom hem och hade fått i mig lite smörgås och fil, så blev jag helt plötsligt matt och kände mig konstig.

Jag fixade välling till barnen, men sedan fick jag sätta mig på toalettgolvet med huvudet mellan benen och djupandas. Efter en stund behövde Patrik komma in och hjälpa barnen med tandborstningen, så jag fick flytta på mig. På väg in till soffan fick jag vända, tog sikte på diskhon och…. Spyr!

Nu känns det bättre, jag har druckit två glas vatten och har rannsakat mig själv och dagens vätskeintag:

  • kl 8.00, en kopp kaffe
  • kl 9.50, en kopp kaffe till
  • kl 13.00, ett glas vatten till lunchen
  • kl 15.30, ½ kopp kaffe
  • kl 18.00 1 dl filmjölk…

Med facit i hand, så är det kanske inte så märkligt att jag mådde illa(hoppas nämligen INTE på magsjuka). Det har dessutom varit varmt och lite extra stressigt. Skärpning! Jag får ställa klockan varje timma och dricka ett litet glas vatten…

1 kommentar:

~~Anna~~ sa...

Uj uj, du måste dricka!! Ta med träningsflaskan och fyll den 2 gånger under dagen! Åk inte hem förrän du druckit upp :-)