14 april 2011

Härlig eftermiddag!

Idag fiskar Patrik… han stack till Varberg direkt efter jobbet, vilket betyder att jag för en gång skulle hämtade barnen en dag mitt i veckan. Inte vilken dag som helst visade det sig… Det bjöds på våfflor idag till alla mammor och pappor som hämtade. Gott!

Sedan åkte vi hem… barnen lekte ute i solen för ett ögonblick. Jag hann nätt och jämnt plock ur ett par glas ur diskmaskinen innan de skulle in, eftersom det flög en humla utanför lekstugan. Ler

Sedan har vi haft en väldigt lugn eftermiddag/kväll jag drog ett varv med dammsugaren, skurade toaletten och sedan lagade mat ihop - konstigt nog utan bråk! Vi hann till och med spela spel medans maten stod i ugnen. Barnen åt bra utan att först säga att de inte gillar det….  och sedan blev det en mysig stund i soffan.

Lita tjafs just vid läggdags, men helt ok…. Nu njuter jag av tystnaden med ett glas kallt rosévin någon slags “uppladdning” inför morgondagen, som kommer bli ledsam. Det är mormors begravning.

Undrar just om Patrik kommer hem med någon god fisk från havet denna dag!? Det återstår att se…

Inga kommentarer: