18 oktober 2013

Jag har annat för mig...

Ja, det är synd att säga att livet står still… Det har varit hektiska veckor, med massa roliga saker i kalendern. Först när lördagen har gått den här veckan så blir det lite luftigare. Ska bli otroligt skönt faktiskt!

Förra veckan nyttjades verkligen varenda minut till planerade grejer. Söndag, måndag, tisdag och onsdag kväll var det fullt ös på repetitionerna av våra låtar inför helgens spelning. Sjunga, sjunga, sjunga och faktiskt SPELA också! Jepp, gitarren ska med… hoho…

Lagom trötta, vaknade vi torsdag morgon och det var dags för mig att åka hem och byta ut innehållet i min resväska mot 7 ombyten träningskläder. Malmö väntade på mig och en massa goa Friskiskollegor från halva Sverige. Indoor-Walkingutbilning i dagarna fyra. Väldigt roligt, men också intensivt. Schemat var från 8.30-20.00 nästan varje dag.  Kom hem igen på söndagen. Lagom till sängdags för barnen, som först också skulle hämtas.

Den här veckan har gått åt till lite extra mys och till att försöka mota bort eventuella förkylningsbacillusker. Vill inte att de ska fastna på mig. Jag ska ju sjunga i närmare tre timmar imorgon, så det vore rätt gött om rösten finns där då.

Kom gärna och kika på oss när vi trubadurar på Lilla Bränneriet i Borås. Ser väldigt mycket fram emot kvällen. Men först ska det roddas imorgon med lite av varje. Hämta ljudanläggning, samtidigt som mormor ser till att Thilde kommer iväg på barnkalas och sedan blir det pappavecka en dag tidigare den här gången… Phew…

Inga kommentarer: