31 januari 2014

Lite knäpp...?!

Egenheter har vi alla, som vi är mer eller mindre medvetna om, eller stolta över. En del av dem känner vi nog inte tills alls. Det gör bara de som är i vår närhet.
En av säkert många egenheter jag har är att jag är petig med hur jag skriver listor och kom-i-håg-lappar. I övrigt är jag inte så noga med att det alltid måste vara ordning runt omkring mig. Högar på bord och dammiga hyllor är inte så farligt. Men en inköpslista skriver jag om i tre etapper... kan bli fler om jag skriver fel eller fult. Inget läskigt händer om jag slarvar ihop en lapp. Men det blir bättre såhär.
Först skriver jag upp vad vi ska äta... sedan omvandlar jag det till en lista med ingredienser i steg två. Efter det så tar jag en tredje lapp där jag skriver ner allt i den ordningen varorna kommer i butiken. Väldigt praktiskt att slippa springa runt mer än ett varv.
En annan bra sak med denna egenhet är att när jag vid några tillfällen missat att få med min väl genomarbetade inköpslista, så har jag kommit ihåg allt i alla fall tack vare förarbetet.
 

Inga kommentarer: