24 januari 2014

Torris...

Fy, tycker inte om kylan. Man blir supertorr i huden, fnasig på händer och i ansiktet. Sedan blir håret och även kläder statiska och klistrar sig mot skinnet… Blää! Och så ska vi till badhuset idag och bättra på torrheten med lite klor… Haha! Det blir nog bra. Det var längesedan vi var där och badade och jag hoppas vi får en mysig stund och att barnen inte är allt för trötta efter veckan.

För Ellioth borde det funka bra idag. Han sov 12 timmar i natt! Däckade i soffan framför TV:n igår kväll redan 17.30. Efter ett par väckningsförsök gav jag upp och bar in honom till sängen istället. Det är lite risky det där… Man vet inte om det blir så att han vaknar och är hungrig mitt i natten, eller tycker att det är dags att gå upp kl 4 på morgonen. Men  det gick fint.

Man blir trött av badhus hur som helst, så det kanske är jag som får bäras in till sängen ikväll istället. Tur att jag har en gentleman hemma, som hjälper mig, även om jag skulle tycka synd om honom om han behövde… Haha.

Kan vara bra vilket fall som helst att vara rejält utvilad när det vankas barnkalas imorgon. Ett litet nätt kalas, den här gången, så det ska nog gå fint hur som helst.

 

På tal om något helt annat.

Nu är årets fattigaste vecka slut för de allra flesta. Lönen kikade in på kontot idag. Oftast är den ju bara på högt tillfälligt besök.

Men, här kommer ändå ett tips på billig mat. Jag köpte en julskinka igår. En färdigkokt. Den kostade bara 19,95 kr/kg nu. Fynd! Tärna till pytt i panna, paj eller Carbonara.

Inga kommentarer: