13 maj 2014

Förväntningar

Det är väldigt intressant vad de kan göra med oss. När man söker att nytt jobb, så är man i princip redan anställd samtidigt som man undertecknar ansökan med sitt namn. I alla fall går mina tankar så. Likadant är det när en lägenhet blir ledig för uthyrning, när jag väl har tryckt på intresseanmälan, så har jag i huvudet redan möblerat med våra grejer. Igår var vi och tittade på ett hus. Det har legat ute på Hemnet i närmare två veckor och förväntningarna har byggts upp. Jag var nära på inflyttad i tanken. När jag körde in på gatan var där en hel del bilar som stod parkerade. Då helt plötsligt får man en liten känsla av att man är konkurrenter. Den med störst plånbok har störst chans, som i många fall.

VI tog på oss orange, fina tossor över skorna och klev in genom ytterdörren. Precis där, fick både jag och Anders i oss årets ofrivilliga dos av nikotin. Jösses, vad det luktade rök. Det var ok utrymmen nere, men konstigt planerat om man ska jämföra med huset vi kikade på i höstas, som låg på samma gata. Uppe på andra våning sedan var det ett lite märkligt utformat vardagsrum, men mycket dödutrymmen. Tre sovrum, varav det ena, minsta hade altandörr och blir som en passage mer än ett sovrum.

Inget var nog gjort sedan huset byggdes 1980. Vi tog ett snabbt varv i trädgården och tittade på varandra och var rörande överens om att här vill vi inte bo. Så jag får väl avboka flyttfirman J Tråkigt när det inte motsvarar förväntningarna, inte alls! Det blir intressant att följa och se vad slutpriset blir. Med ett utgångspris på 1.195.000 kr, så tror jag att det landar på max 950.000 kr. Fräscha till går ju alltid, men planlösningen är svårare att ändra.

Håller tummarna för att det dyker upp fler intressanta objekt inom kort.

 

Inga kommentarer: