6 maj 2014

Indoor Walking

När man pratar om Indoor Walking, så hänger inte riktigt alla med på vad det handlar om. Gå inomhus? Ja och nej. Man använder en Crosstrainer och tränar i grupp. Står man utanför lokalen och kikar när vi ”går” så ser det nog rätt så lugnt och trevligt ut, som en promenad. Det kan det förstås vara, eftersom man likt den mesta träning kan anpassa efter sin egen förmåga och dagsform. Men det kan också vara jäääävligt jobbigt och man kan om man vill ta ut sig fullständigt, genom att vrida på motstånd!

Jag kör ett pass som är 55 minuter, ett bra konditionspass. Man använder inte hela tiden stavarna utan har några olika positioner. Den position, som kräver mest av magmuskler och hållning är den vi kallar för balans. Då släpper man taget med händerna och avvänder dem som en ”jogg-rörelse” utmed kroppen samtidigt som benen trampar runt. Detta kräver lite teknik, balans och tränar upp rygg och mage ordentligt om man gör rätt.

Igår var det jäääävligt jobbigt, jag var så trött att när sista låten var slut så kände jag mig lätt svimfärdig och jag såg mig faktiskt om efter något att kräkas i… Tack och lov gick känslan över fort.

Det är så himla roligt att se hur gruppen kämpar och sliter och med lite ösig, go musik så kör man bara! Ikväll är det dags igen. En väldigt rolig träningsform, som ger bra kondis.

Kom och testa! Det finns några platser kvar ikväll 18.15.

Utmana dig själv!

 

Inga kommentarer: