29 augusti 2014

Bästa rundan

Haha, jösses ibland blir jag lite trött på mig själv.  Fast beslutsam gav jag mig till sportstugan för utmaningens första runda. 4,2km. Första biten är ju alltid tuff eftersom andningen halkar efter ett par meter.  Men det släppte efter ett tag. När jag hade kommit nästan halvvägs såg jag något vid kanten i mossan. Några gula fina svampar. Jag var ju tvungen då att stanna en kort stund och plocka med mig mitt fynd. Ett par steg till, så såg jag fler. Måste stanna igen... Klättrade upp en liten bit i slänten... där fanns några till. Såpass att händerna inte riktigt räckte till. Så linnet åkte av, jag knöt det i ena änden och fyllde på... traskade runt där bland granar och grenar en stund sedan joggade jag vidare, nu med min lilla påse som last. 4,2 km tog 49 minuter... haha fast jag har aldrig själv hittat så många kantareller bara sådär, så skit i tiden! Jag sprang, lugnt och beskedligt och det kändes helt ok. Nästa pass blir om en vecka. Då borde jag slå min tid... och så hoppas jag att dagens skoskav har gett med sig också!

Inga kommentarer: