5 maj 2011

Lunchproblem...

Mitt jobb ligger lite ”bortundan”. Det finns inget lunchställe så långt ögat når. Detta gör att man blir lite låst att ta med matlåda varje dag, eftersom vi dessutom bara har 30 minuters rast till vårt förfogande. Idag har vi faktiskt ett lunchställe som kör ut en mängd portioner till några stora företag varje dag och då också tar svängen om oss för 70-75 kr per portion. Detta är såklart oerhört lyxigt men också lite krångligt med beställningar, betalning och växling när inte alla har jämna pengar.

Eftersom jag inte har fullt upp än om dagarna, så hade det faktiskt varit lite skoj att kunna laga lunch till ”gubbarna”. Dessutom hade man kanske kunnat göra sig en liten slant… Synd bara att det säkert är massa regler som gör att det är otänkbart. Rätta mig om jag har fel… Två kokplattor och några mikrovågsugnar räcker heller inte så långt för att skapa kulinariska upplevelser.

Jag drömmer vidare!

Inga kommentarer: