16 april 2012

Tidigt...

Okristligt tidigt man behöver gå upp för att jobba egentligen. Men alternativet är sena kvällar eller jobba helger och det ser jag inte som ett alternativ. Så vad gör man? Jo, man försöker sömdrucken kliva ur sängen när klockan ringer 05.45… Är snooz-expert så den tiden är väl planerad redan kvällen innan. Minst två vändor innan jag tycker det är ok att gå upp. Idiotiskt – jag vet, särskilt eftersom det inte är några som helst bekymmer när jag väl kommit ur den goa sängen. Då är jag människa… Inga sura miner! Tack för det.

Sedan ska man ha upp två trötta barn också och hinna till dagis och jobb i tid. Oftast går det väldigt bra. Inom 40 minuter är vi utanför dörren J

Det där med att passa tiden sitter djupt rotat i mig.

Så faller jag ur tidsplaneringen, så kan det blir lite småstressig faktiskt. Då får jag säga till mig själv att det är väl bättre ATT alla kommer fram välbehållna än att det sker precis på schemalagd tid.

Det finns mycket i livet att lära!

2 kommentarer:

~~Anna~~ sa...

Jag sitter i bilen när din klocka ringer :-) Vänjer mig ALDRIG vid tidiga mårnar *gäsp* Gäller att komma i säng i tid!

Marie sa...

Men du tar bara vara på dig själv den tiden va!? Lite mer ok då...:-)
Problemet med mig är att jag ju aldrig går och lägger mig i tid. Absolut tidigast 23.