23 april 2012

Under bältet...

Ibland kan man vrida och vända på ord hur som helst och med lite fantasi kan man också få det till lite VAD SOM HELST… gärna under bältet förstås! Det händer allt som oftast här på jobbet och det kan bli många skratt. Tur att jag inte är så känslig. Idag på lunchen pratade vi film och det var en film som gick igår kväll, som jag missade. Hangover. Tydligen sevärd och vansinnigt rolig.  I alla fall,  så har en kollega just denna film på ett USB-minne, en ”sticka”. (Risk för att det blir lite rörigt nu, så håll i dig…)

En av de äldre, ägarna frågar  var han skulle sätta in stickan, han fattade inte riktigt… Snabb som attan svarar en annan kollega, att ”det tror vi du vet – beviset sitter ju där, din son!" J
Då lägger ja mig i... såklart… och säger ”att när vi sätter i stickan hemma, så brukar inte komma något ljud…”
Jag hör hur det låter, med tanke på tidigare utspel. Vi bryter vi ihop lite till mans… jag skrattar så tårarna rinner och behöver svalka mig med lite vatten. *pust*
Svettigt med lunch ibland!

Lika bra att ta episoden från i julas också, som fick min chef lite röd om kinderna och mig att leva ytterligare några år längre på grund av ett gott skratt.
Han kom in på mitt kontor med lite papper och noterade att det blinkade en röd lampa på min datormus.
”-Här lyser det rött… Du behöver nog byta batteri, eller har du bara julstämning i musen?” Han går ut och blir som förstenad när han förstod hur det kunde misstolkas.  Haha…

Trevlig eftermiddag!