5 september 2012

Ny erfarenhet!

FÖRÄLDRAMÖTE!

Japp, det står på schemat ikväll. Min mor hämtar barnen idag, lite tidigare än vanligt mitt i veckan. Lyxigt!  Bra att vi båda kan följa med och lyssna vad som sägs på mötet. Jag ögnade igenom inbjudan för ett tag sedan och läste något om att klassföräldrar ska väljas… Phuu… Inte upplagd för det just precis nu får erkännas. Kanske blir till att ta till taktiken man själv försökte använda under skoltiden. Titta ner i bänken. Funkar det tro? Det kan bli ett väldigt tyst moment tror jag. Någon måste ju, låt denne någon vara någon annan just denna terminen eller detta året.

Jag får tack vare mamma en dryg timma över efter jobbet idag. Då ska det göras ett sista röj… Eeeh…Sista!?  Jo, jag vet… fast man kan ju alltid drömma lite.

Inga kommentarer: