13 september 2012

Pengar...

Intressant ämne… men inget man pratar om, helst. Ingen vet något om den andres ekonomi. Hysch hysch. Skumt va!? Andra känsliga och intima ämnen kan snackas vitt och brett om och ibland lite FÖR mycket,  men INTE pengar…Big No No.  Jo, att prylen som köptes kostade 2500 spänn, det berättar vi gärna och kanske även om vi får sålt något och gör en bra affär... Men ställer du frågan: Hur mycket tjänar du? Och skulle du själv svara på frågan om du fick den?
Klurigt…
Pengar är inte allt, säger de som har gott om. Det ÄR inte allt, men om det skulle bli brist på dem inser man dessvärre att de är viktigare än man trott.

Sååå…. - Hur mycket tjänar du?
 - Så jag klarar mig!
 

2 kommentarer:

Evelina Hellström sa...

jag tillhör dem som aldrig förstått varför det ska vara sånt hysch hysch om pengar, och jag frågar folk vad de tjänar när jag undrar, men vill dem inte svara är de såklart helt ok! men skulle absolut inte ta illa upp om någon frågade mig :-)
trevlig helg!

Marie sa...

Visst är det lustigt ja... Jag hymlar inte heller om nån frågar. Men det pratas annars väldigt gärna kring...