20 juni 2013

Fira och fira...

Hej! God Morgon! Trött som hejsan. Skönt att det är halvdag idag. Jag somnade sent igår efter att ha kikat på en bra film, som gjorde mig alldeles gråtmild och helt upprymd av känslor. När det väl var sängdags fick jag glatt att bädda innan det gick att krypa ner, eftersom jag hade tvättat sängkläderna. Det var lite svårt att somna sedan eftersom jag låg och saknade älsklingen massor. I slutet av filmen var det två bästa vänner, som tillslut kom på att de ju faktiskt hörde ihop mer än som vänner. Repliken: ”You´re my person” träffade rätt hos mig… My person ska ligga bredvid mig när jag somnar. Det är så det ska vara.

Gårdagen innehöll också midsommarmatshandling och vårterminens näst sista Skivstång/Intervallpass. Det börjar bli dags att tänka nytt och dessutom använda den lilla självdisciplinen som finns för att fortsätta hålla i gång under ledigheten. Efter jobbet ska det köpas jordgubbar och sedan åker jag till Borås och kramas, samt förbereder midsommar- och födelsedagsfirande. Det kommer bli en trevlig helg.

Och nu till varje års midsommarklassiker. THE Midsommarsås!

Midsommarsås:

2 dl Creme Fraiche
2 msk fransk senap
1 msk strösocker
2 tsk vitvinsvinäger
mycket hackad dill
hackad gräslök
3 st kokta, hackade ägg
salt & peppar

 

Inga kommentarer: