13 juni 2013

Man vänjer sig!

Vart tog solen vägen? Nu efter ett par riktigt härliga veckor, så blir man bortskämd med fint väder. Detta gör också att man genast tappar lusten när det blir en så tråkig och grå dag som idag. Det kändes redan när jag vaknade. Gudars så trött. Jag höll på att slumra till bredvid Ellioth när jag skulle väcka honom. Bara tio minuter efter uppstigning så började det droppa utanför fönstret. Regnet står nu som spön i backen, vi fick springa mellan bil och dagis och det verkar hålla i sig heeela dagen och säkert även imorgon.

När jag var i affären igår efter världens svettigaste träningspass, så plockade jag glad i hågen ner karréskivor i korgen och tänkte att här ska minsann grillas i sommarsolen när älsklingen kommer ner… Tjena! Nog för att han lyser upp vilken dag som helst. Men regnet vet i fan om han klarar av att svepa bort.  Skit idet, det får väl regna då. Vi stannar inomhus och myser istället. Grilla kan vi ändå göra, under tak. Inga problem. Då får vi åtminstone lite smak av sommar.

Inga kommentarer: