23 juni 2013

Lugn bara lugn

En lång, go helg har rusat förbi. Jag var inne i Borås redan innan klockan 14 i torsdags. Ett otroligt varmt Borås. Hungrig, som få, eftersom dagens intag av “mat” enbart hade bestått av tre koppar kaffe. Not so good. Var sin kebabrulle hämtades på närmaste pizzeria och vi satte sedan kurs mot sjön i en skållhet bil. Där blev det sol och även bad för min del. En riktigt härlig och varm eftermiddag. Den fortsatte i en underbar kväll på älsklingens balkong.

Midsommarafton firades i år med bara vuxna, eftersom barnen var hos sin pappa. Det betyder att det var en väldigt lugn tillställning och utan kransbindning och dans kring stången. Saknade såklart barnen och allt det runt omkring. Det är min tur nästa år. Vi var dock en sväng i Ramnaparken och kollade på lite traditionellt firande innan vi fick ta skydd inne i den gamla kyrkan när himlen valde att öppna sig. Paraplyerna kom väl till användning. Väl tillbaka firade vi dagens födelsedagsbarn med smarrig tårta. Hurra hurra hurra…hurra..! Gott vin och massa prat i soffan. Sedan kurrade det i magen igen och grillen åkte på.

Det blev en lyckad, trevlig dag och kväll. Resten av helgen har varit så slö, men härlig samtidigt. Idag fick vi nog och gav oss ut, mitt under en regnskur. Jag kom ett par varv joggandes runt den lilla sjön. Det kändes, men var gott efteråt såklart. Nu får vi fortsätta i den andan.

Nu är det allt annat än lugnt när bannen är tillbaka igen. Jösses! Två skilda världar. Fast nu saknar jag mitt stora hjärta istället, som stannade kvar i Borås. Puss och tack för en underbar helg!

Inga kommentarer: