27 september 2009

Kalaset avklarat

Då sitter man här på söndagkvällen och helgen är slut. Vi har kalasat lite och firat min födelsedag idag med familjerna.
Idag har det mest förberetts, städats och fixats... och sedan är det över på bara några timmar. Men det var trevligt och jag fick många fina presenter!
Igår, på min födelsedag fick jag en jättefin, stålsträngad, westerngitarr av mina älsklingar. TACK!
Tyvärr rök en sträng direkt när jag skulle stämma den. Så imorgon får det bli en tur till Musiklagret för att köpa nya. Det blir helkonstigt att spela med bara 5 strängar.
Igår kväll åt vi hämtmat från Restaurang Gästhuset. Kanongott!

Idag på kalaset fick jag bl.a; presentkort på kläder, klippning, pengar, vin, en morgonrock från Thailand. Även barnen fick varsin fin morgonrock från min kära bror, som varit på två veckors härlig semester med ett par killkompisar.
Ett halsband i silver blev det också, samt fina ljuslyktor att hänga i fönstret. De är redan uppe!
Jag är väldigt nöjd med dagen och är nyfiken på att åka antingen till Freeport i Kungsbacka eller till Gekås snart och fynda!

Såhär blev en av de italienska smörgåstårtorna!


Inga kommentarer: