17 september 2009

Skön kommentar...

Igår, när jag som idag var hemma sjuk så efterfrågade jag glass när Patrik var i affären. Det brukar ju vara bra för halsen.
När Patrik hade hämtat barnen från dagis efter jobbet så åt vi lite smörgås, men Thilde åt inte upp och då försökte Patrik få henne att stanna kvar vid bordet genom att locka med att man får glass om man äter upp sin smörgås.
Thilde gick från bordet och vi sa "Man måste äta upp sin smörgås, annars får man ingen glass"
Thilde svarade: "Gör ni det!"... Underförstått: ... "så kommer jag tillbaka och äter glass när ni är klara". Precis som om regeln inte gällde henne.
Det lät så himla roligt så som hon sa det. Lagom lillgammalt.
Igår kväll försökte jag ta död på halsbakterierna med Minttu... Det verkade göra susen för i morse var det faktiskt bättre. Men nu är det lika ont igen.
Jag har varit hemma även idag. Det har barnen också. Thilde vaknade tjock i halsen och Ellioth snuvig. Så vi har myst tillsammans idag.
Vi fortsätter imorgon. Sedan hoppas jag verkligen att vi är friska allihop till på måndag!

1 kommentar:

~~Anna~~ sa...

Hehehe tror du på allvar att glass är bra för halsen *fniss* Tråkigt att ni är sjuka, får hoppas det blir bättre snart!