29 mars 2011

Drömmar

I går morse, ca en timma innan klockan ringde vaknade jag och undrade var min andra kudde hade tagit vägen. Jag sover med två kuddar i min säng. Det är extra gott ibland och så burkar jag få nattgäst i form av en liten 3-åring nästan varje natt. Han propsar på en egen kudde. Ja, helst skulle han nog ligga själv i min säng

På kvällen innan somnade jag med kuddarna på varandra. När jag sedan vaknade runt 5-snåret hade jag bara en kudde!? Jag kände lite runt mig och trodde först att Patrik hade snott min, så jag lånade ett litet hörn av hans kudde för en kort stund.

Sedan kände jag på andra sidan om mig och finner då till min förvåning endast ett tomt örngott. Var är kudden? Letar runt, kikar på golvet och till slut hittar jag den nere vid fötterna. Det är inte utan att man blir lite nyfiken på om jag drömt något skumt som gjorde att jag tog av örngottet av kudden?! Samtidigt som vi har pratat spöken lite grann de senaste dagarna. Jag kanske har fått hjälp? Vem vet!? Hur som helst minns jag ingenting om att jag skulle ha fixat och donat mitt i natten. Synd om det var jag att jag inte fick för mig att storstäda istället.

På tal om min nattgäst, så dök han aldrig upp i natt. Jag tror att vi kan skylla på sommartiden… När han väcktes fick vi höra att han minsann inte hade sovit klart! Nej, vem sjutton hade det?!

Inga kommentarer: