8 mars 2011

SOL

Det är fantastiskt vilken skillnad det är i hela känslan i kroppen när vädret visar sig från sin bästa sida. Trots -7 grader nu på vägen till jobbet så får man vårkänslor. Solen har till och med gått upp när man kliver sömndrucken ut sängen.

Tragiskt är samtidigt hur extremt lång vintern har varit den här gången… Usch och fy! Är det så här det ska vara i framtiden så kanske man ska leta efter ett alternativt boende typ i Spanien eller nåt. Säsongsjobb sökes alltså…

Jag tänker så här: I Sverige vill jag vara när våren kommer, så från mitten av mars ungefär. Sedan kan jag tänka mig att lämna in handduken nån gång i mitten/slutet på oktober, bara så att man får lite av den höga härliga höstluften i lungorna innan man drar vidare till Spanien och 20 grader från november till februari… Låter inte så tokigt alls i mina öron.

Men innan jag tar tag i det, så är det ju en hel, svensk vår, sommar och höst som väntar!

2 kommentarer:

\majja sa...

..men så rätt du har! Jag kan tänka mig samma sak ungefär och kanske komma hem en sväng lagom över jul och nyår också. Så får man en bit av vintern också..

Marie sa...

Ja, perfekt!