30 mars 2011

Snopet…

I söndags under Mora Träsk fick lillstumpan någon slags febertopp och ville åka hem. Det resulterade i att vi inte såg klart hela föreställningen utan smet ut efter 40 minuter. Typiskt…

Vi stannade hemma i måndags och delade på VAB:en jag tog förmiddagen och Patrik bytte av mig vid lunch så jag kunde jobba lite jag med. Thilde var pigg hela dagen och igår blev det dagis.

När jag kom hem igår strax efter 16.30 så låg Thilde lite dåsig i soffan och somnade efter en stund. När hon vaknade sedan hade hon nästan 39 graders feber. Åååh, typiskt igen! Stackars gumman.Febern släppte efter en dos Alvedon, även om det var lite segt. Så det var bara att maila jobbet och meddela att vi kör “delad tur” även idag… Pinsamt nästan, men vad fasen ska man göra???

Nu är hon rätt pigg igen, hoppas det förblir så och att inte febern kommer tillbaka ikväll. Sånt blir man ju inte klok på.

Nu väntar strax fylld falukorv i ugnen. Detta och potatismos blir dagens lunch. Jag får kasta i mig lunchen och sedan bege mig mot en eftermiddags jobb.

1 kommentar:

\majja sa...

Just det ja, jag såg att ni smet iväg och trodde barnen hade blivit rastlösa. ;)

Synd det var den där jäkla sjukan som bara snurrar runt och runt. Jag var hemma i förmiddags med Mille också, sen åkte han in till mormor som fick ta över. Får se om han är pigg eller stannar hemma imorgon också.
Det tar ju aaaaldrig slut!??