11 juni 2012

Fotboll…

….men inga chips och öl! Går det?

Jo, en eller två öl kan jag nog lyckas skrapa ihop om jag skulle få feeling. Det är hur som helst första Sverigematchen idag och de möter gulblåa Ukraina. Det blir ett färghav på läktaren skulle jag tro. Vi har bettat på jobbet och jag var  kanske lite pessimistisk och tippade 1-1, med första målet i matchminut 33… 400 spänn att vinna om jag tippat rätt!

Idag har det varit studiedag på dagis, men det var ändå en av avdelningarna öppen på barnens dagis. Tolv barn skulle komma idag fick jag reda på i fredags och några vikarier, som barnen träffat innan skulle jobba. När jag hämtade kl. 16.30 fick jag reda på att det varit totalt TRE barn idag, varav två ju var mina! (de andra hade inte hört av sig!?) TRE “fröknar”… Så, vilken mysig dag de hade haft. Full uppmärksamhet och mängder med mat. Tre portioner köttbullar hade de ätit och det blev ändå över till mellanmålet. Tummen upp 

Jag har också haft en bra dag, med lite lagom mycket att göra…

2 kommentarer:

~~Anna~~ sa...

Det ser allt som oftast ut så på sådana dagar....väldigt många som i sista stund stannar hemma eller löser barnvakt på annat sätt....blev en dyr dag hehe....men mysigt för barnen!!

Marie sa...

Ja, så är det ju! Jag pratade med personalen nu på morgonen. De hade ju haft lite bekymmer med att få ihop vikarier och då är det lite dåligt att man inte ens hör av sig.

Ja barnen hade det toppen!