15 juni 2012

Rep

Den 26 juli smäller det! Det känns fortfarande långt borta, men nu börjar det bli verkligt ändå. Repen är i gång! Väldigt spännande. Det spretar alltid lite i början, men om allt bara faller på plats och alla kan sin grej så kommer det garanterat att bli kanon! Låten är bra, sångerskan har en härlig, djup röst, som man minns. Ja, det är upplagt för succé om allt klaffar! Nu får allt smälta in några dagar, så kör vi igen nästa vecka.

Det där med replokal och ”brötigt ljud” är jag inte så van vid… Mina övningar (de har inte ens kallats ”rep”) genom åren har varit i församlingshem och i bilen på väg till och från jobbet… Inte så rockigt kanske.

En gång dock, har jag varit med ett band och repat  hemma i en källare i Horred. Face2Face hette dem. Unga, duktiga killar. Jag gästspelade 2001 (tror jag), när de hade julbordsspelningar på Kinna Stadshotell. Det var skitkul! Då drog vi ”It takes two”, ”Bang en boomerang” och jag sjöng ”Rytmen av ett regn” Kruxet med det hela är att arbetstiderna är åt helvete… J Annars hade det inte varit NÅGOT att tveka på alls!

Inga kommentarer: