21 maj 2013

Bilköp med ordning och reda!

Ja jösses detta var en upplevelse. Jag blev med ny bil idag. Den jag hade räknat ut igår. Men jag fick ett samtal igår kväll några minuter innan klockan slog 18. Och då meddelade säljaren att han efter att ha tagit en halvdag ledigt från jobbet för att åka upp ända till Orust för att skriva papper på bilen med den andre får reda på på plats att killen gärna kollar på bilen igen på torsdag. Då tröttnade han och ringde och erbjöd mig bilen. Glad blev jag att jag hade den lilla 1%-aren på min sida. Anders försökte stoppa min lilla pessimistiska sida tidigare under dagen med ”att det är ju inte försent innan du fått ett definitivt besked att den är såld” Tänk vad klok han är och så rätt han hade.

Hur som helst, så bokade vi tid på banken idag klockan 10.00. Innan vi gick in undrade han om jag inte ville ta en extra kik på bilen, så inget hänt. Tilläggas ska väl också att han efter Orustutflykten igår åkte direkt till bilfirman där bilen är köpt och skrev ut all servicehistorik och kollade om det fanns felkoder lagrade, vilket det inte gjorde. Inne på banken var han väldigt noga med att inte lämna över nycklarna fysiskt innan han fick bekräftat att överföringen av pengarna var gjord. Sedan gick vi gemensamt och köpte ett frimärke till ägarbytet… Ordning och reda! Hehe… I bilen ligger ett par handskar, som han använt när han tankat, eftersom dieselpumpen ofta brukar vara kladdig. Han fyllde nästan halv tank åt mig med. Noga med allt. Han kan nog somna med gott samvete. Jag känner att jag har fått väldigt mycket bil för pengarna! Så otroligt lättad över att det känns så himla bra. Gött!

Ja, vad blev det då?

En Toyota Verso! Stor och liten på samma gång.

 

 

Vad händer med Polon nu då? Tja, den säljes till högstbjudande, precis som den är.

2 kommentarer:

\majja sa...

*hahaha** Såna bilsäljare borde det finnas fler av! Kul att det gick vägen!

Marie R sa...

Ja absolut. Ärlig ut i fingertopparna.