17 maj 2013

Sommar och kalldusch

Så fantastiskt härligt! Igår var vi ute och åt kvällsmat efter att ha införskaffat en grill. Gott! Sedan fick skitiga barn duschas. Dock räcker inte varmvattnet till ens två korta duschar. Knappt till en halvlång ens. Så det blev kalldusch för en tjoande stackars Ellioth igår. Fyyy… Fick säga att han skulle tänka på att han va ute och badade… kanske inte så lätt. Hmmm

I morse fick jag åka hemifrån utan jacka på mig, eftersom jag sprang ifrån den på jobbet igår. Det gjorde inget. Det var lite drygt 15 grader varmt 06.30. Ljuvligt. Det vankas lunch ute om en liten stund bara. Längtar massor efter att få sätta näsan i vädret en stund och bara njuta av sol mitt i alla grubblerier om bil och vad man ska hitta på i eftermiddag. Det där med bilen ja… Är hon inte klar än undrar ni? Nej, det blir snart en cykel istället… Jag kan verkligen inte bestämma mig för vad jag ska ha. Ger snart upp. Jag har svängt mellan snart alla tänkbara modeller och märken och kollat varenda bil till salu på Blocket. Ena dagen känns det ena riktigt bra, för att sedan bytas ut mot någon annan tanke nästa dag. Det har tänkts Volvo V50, men den kanske är lite trång?, VW Golf, fina, men lite dyra om man vill ha en diesel. Ford Focus, den kändes lite traktor, dock billig att köra verkar det som. Renault Megane men den kanske tappar fort i värde? Snygg är den i alla fall.  Citroen C4 Picasso, lite dyr… men samtidigt fräck.  Skoda Octavia, kanske onödigt stor?  Toyota Avensis, håller bra i värde, men jag får gå ner i årsmodell och upp i mil…för att ha råd,  eller Corolla Verso, samma ”bekymmer”. BMW 320i Touring , riktigt fina och rejäla. Men dyra och dyra att försäkra bl.a

Det beror på dagsformen. Haha. Måtte jag ramla över något snart, som känns rätt. Rörigast i världen just nu!

Nu, SOLEN och bara vara!

 

2 kommentarer:

\majja sa...

Bra att du gör undersökningen, så kan vi bara välja samma modell när du är klar, så slipper vi göra grovjobbet. *he*

Byta Bil Jocke sa...

Volvo V50 är komfortabel. Värdet sjunker inte mer än vad man betalade, men ju dyrare bil desto mer förlorar man i regel även om andrahandsvärdet är något bättre.

Bästa köpet: En billig bil=liten bil med högt andrahandsvärde, lycka till!