23 maj 2013

Händelserikt

Idag är det fredag! Det känns i alla fall så. Jag har legat en dag före hela veckan bara för att jag ska vara ledig imorgon. Igår blev det ingen träning, som det var tänkt. Efter 15-tiden fick jag meddelande att Patrik åkte till läkaren med Ellioth, som hade lyckats falla och slå sig så han hade fått ett jack i hakan. Jag fick stå på stand-by för hämtning av dotter på Fritids. Det betydde att jag var osäker på om jag skulle ha möjlighet att hinna till Friskis. Tack och lov kunde min Friskiskollega rycka in med kort varsel. 

Allt hade gått bra med busungen. Ett ganska djupt jack, men det räckte att tejpa. Skönt det. Han hade somnat i soffan när jag kikade förbi med utskriven penicillin. Ställer mig lite frågande till varför de ger penicillin för ett sår i förebyggande syfte?

Ikväll blir det till att bre mackor och fylla fikakorgen mellan gitarriffen. Samt förbereda lastutrymmet i bilen. Imorgon blir det utflykt. Jag och farmor åker och gör Helsingör osäkert. Det ska bli trevligt. Dessutom verkar vi får lite sol. Ännu bättre. Gissar att det blir en heldag. Sedan blir det hem och korka upp någon av de inköpta flaskorna och fredagsmysa med älsklingen. Repa bröllopssångerna igen, stryka klänning och förbereda avfärd mot Träslövsläge på lördag förmiddag. Kul med roliga grejer! Ser fram emot kommande dagar.

Inga kommentarer: