20 maj 2013

När jag äntligen bestämt mig...

… Så får jag inte köpa bilen!? Åååh så tråkigt. Det är 1% chans fortfarande kanske, om inte den andre intressenten dyker upp med sin penna idag.
 
Jag bestämde mig på plats igår efter provkörning att den här bilen vill jag ha. Men då var det en velig,  som skulle kolla lite mer idag och sedan bestämma sig och då hamnade jag tydligen med kölapp nummer två. Trots att jag redan hade tänkt färdigt.
Meddelade nu på morgon att jag väldigt gärna köper bilen, utan att pruta. Tyvärr var det redan försent. Något bra kom ur det i alla fall. Jag vet vad jag vill ha nu! Tyvärr regnar det inte sådana bilar i den prisklassen. Jävla skit helt enkelt. Flyttar snart in på Blocket.
Jag och darling fick en regnig, ryckig (ut Polo-synpunkt) utflykt till Hindås igår i alla fall och mat alldeles för sent, när vi väl kom hem igen.
 
Vi har haft en mysig helg i Borås med  lite strandhäng vid Almenäs. Barnen lekte på lekplatsen så det stod härliga till. Thilde badade till och med. Vattnet var så kallt, så det värkte i benen. På kvällen sedan blev det Eurovision för dem från en luftmadrass framför TV:n. Varför åka ända till Malmö liksom, när man kan ha det så gott i Borås!?  Fast nästa år är jag ändå sugen på att vara på plats i Köpenhamn.

5 kommentarer:

\majja sa...

...och vilken modell blev/blir det då??

Jag ville varit i Malmö i år, men insåg plånboken inte skulle må bra av det, men NÄSTA år kanske... *önskar och drömmer mig bort*

Marie R sa...

Jo jag kollade Malmö också. Tyvärr var det löjligt dyrt faktiskt. Vi får se om ett år.

Jag kollade på en Toyota Corolla Verso - 10
Går att göra 7-sitsig om så önskas. Stor utan att vara gigantisk :-)
Men nu ger ni fasen i att sno en sån framför ögonen på mig. Vill vara först i kön nästa gång :-P

\majja sa...

*flinar* Lovar, vi är inte där än, vi fönstershoppar bara än så länge.
Men tack, ska kolla upp den modellen!

Marie R sa...

Jag hade de 1% på min sida... Bilaffär imorgon!

\majja sa...

Härligt, grattis! "Plötsligt händer det..."