26 februari 2009

Favorit i repris...

Ja, det är det varje torsdag när alla är friska! Mammaträff med 8 barn och 4 mammor.
Idag var det Ninas tur att ha kaoset hemma hos sig. Vi firade en ettåring också och bjöds på smarrig jordgubbsmoussetårta till kaffet. Men före det var det lite paketöppning för lilltjejen! Sedan busade barnen för fullt och det bråkades friskt emellanåt också.
Vi fick god lunch efter lekstunden, en gratäng med potatis, lax och broccoli. Extra gott är det ju att man sluppit laga det själv och sedan också slipper röja undan det själv. Det är lite lyx! I och för sig så kanske man skulle föredra en lunch i lugn och ro, men det är inte att tala om när vi är så många. Man kan ju inte få allt. :-)
Nu ikväll är det lugn hemmakväll framför tv:n. Vi har ätit Roséfile på kyckling. Det blev mycket gott. Jag försöker vidga vyerna inom matlagningen och få lite nya idéer. Fantasin är inte alltid på topp. Men jag gör så gott jag kan. Än har ingen klagat. Det än nog mest jag som tycker att maten känns lite tråkig ibland.
Jag har hunnit med att beställa tid för klippning med. Jag kommer vara nyklippt lagom till första dagen tillbaka på jobbet. Det ska bli skönt att bli lite snygg i håret och känna sig lite fräschare. Jag har varit otroligt dålig på att unna mig själv sådant nu när jag varit hemma föräldraledig. Det har funnits annat att tänka på... Men man behöver det! Så på måndag - äntligen...

Inga kommentarer: