28 februari 2009

Melodifestivalkväll

Just nu sitter jag och tittar på Melodifestivalen. Mätt och belåten efter en liten härlig buffé med smått och gott. Kycklingspett, baconinlindad Halloumiost, tzatziki, oliver, vitlökar, räkor, friterade fetaostkuber, bröd och grönsaker med dilldip
Agnes har just gått vidare i melodifestivalen. Jag tyckte väl i och för sig att Starpilots låt var lite mer trallvänlig, även om den var nästintill en exakt kopia av Velvets låt "Take my body close". Överlag i år tycker jag nog att man "har hört den förrut"! Men hur lätt kan det vara att skriva en helt NY låt när det finns miljoner redan skrivna låtar. Tonerna och ackorden man kan använda sig av är ju inte precis obegränsade, snarare tvärtom.
En kul tillställning är det i alla fall, som jag gärna bänkar mig framför varje år.
Idag har hela familjen varit i Göteborg. Det blev en nödvändig sväng till Biltema för att handla lite fix till bilen.
Sedan åkte vi vidare till Universeum. Det tyckte Thilde var toppen. Hon hälsade nog nästan på varenda fisk! - Hej, fisken... Hej, cylinderros! Haha... Ja, det var en havsanemon som hette så. Hon anammande det lustiga namnet direkt! Ellioth såg sig storögt omkring när vi kom fram till det stora akvariet.
När vi sedan hamnade i teknikdelen av Universeum, så fick jag fastställt min kroppslängd genom att mäta den med radar! 166,7 cm. Det visade sig dock att om man sträckte lite extra på sig, så blev man ännu lite längre... Ja, Universeum är faktiskt ett häftigt ställe!
Nu ska jag kolla vidare på festivalen... Sätter några kronor på Malena, som finalist nummer 2!

Inga kommentarer: