25 maj 2009

Fotoalbum

Det "enda" jag hade planerat idag var att åka till affären och köpa blöjor och sedan hämta ut Ellioth´s 1-årskort hos fotografen. Bättre sent än aldrig. Men nu är det i alla fall gjort.
Nu väntar jag på att två hyllor vi köpte för säkert lika längesedan ska komma upp så att vi kan visa de fina albumen på barnen istället för att de ska ligga i en låda.
När vi satt i bilen på väg upp till byn kom jag på att vi inte hade varit på Öppnis på evigheter. Det är väl tre månader sedan vi satte våran fot där senast. Det har varit så skönt att bara vara hemma de dagarna man är ledig nu.
Men idag var vi ju ändå ute den tiden, så vi hann lagom till sångstunden. Barnen lekte av sig i två timmar. Det var riktigt roligt!
Sedan promenerade vi tillbaka till bilen i solen. Ellioth stensomnade i vagnen och märkte inte ens att jag lyfte in honom i bilen.
Väl hemma lekte jag och Thilde i sandlådan medans Ellioth fortfarande snuttade och sov i bilen.
Jag gjorde middag och hängde tvätt. Middagen blev precis lagom färdig samtidigt som Ellioth vaknade.
Korv Stroganof avnjöts sedan på altanen.
Nu sitter jag och har börjat min mentala förberedelse inför träningen om 1,5 timma!

Inga kommentarer: