12 maj 2009

Semifinal nr 1

Ja idag så går startskottet för Eurovisionveckan. Malena Ernamn är en bland det första att entra scenen. Vi får hoppas och hålla våra tummar att hon tar sig vidare till på lördag. Annars förlorar lördagens tävling lite av sin charm - tyvärr... Men å andra sidan hur lång tid hade det inte tagit om alla länder skulle tävla en och samma kväll!?
Annars tror jag starkt på Norge... Men man har ju blivit överaskad förut - eller inte?!
Det blir lite mys framför tv:n i alla fall med älsklingen och lite godis. Ostbågar kanske!?

Det har varit jobb idag. En betydligt mer harmonisk arbetsdag än den i fredags. Nu fanns det lite tid över att vara social och skratta lite. I fredags kom jag på när jag kommit hem att jag inte ens hade hunnit gå på toaletten. Det hade jag antagligen förträngt. För herregud vad jag var kissenödig när jag kom hem och slappnade av.
Under dagen har det med posten dykt upp ett litet vitt kuvert ifrån kommunen. Det innehöll två erbjudanden om förskoleplats till både Thilde och Ellioth. På dagisen vi ville och med inskolning den veckan vi önskade. Skönt att det löste sig utan problem.
Nu ska jag bara förankra på jobbet vilka arbetstider jag önskar till hösten... Ett steg i taget!

Inga kommentarer: