8 maj 2009

Helvetiskt stressig dag på jobbet...

... Det är jag inte riktigt van vid. Klockan bara rusade och man stod och trampade och kom ändå ingenstans. Lite så kändes det idag. Men samtidigt är det ju roligt när det är fullt ös. Det är bara tur att det inte är så jämt!
Det var en otrolig lättnad att stänga av jobbdatorn och åka hem idag och veta att man inte kommer tillbaka förrän på tisdag igen.
Annars har det varit en trevlig dag. Jag lunchade med två goda vänner. Vi gick i gymnasiet tillsammans för 10 år sedan och försöker ses ibland... Tyvärr blir det allt för sällan, som med så mycket annat.
Sedan var jag uppe på Mix Megapols Radiostation och hämtade lite priser från Introtävlingen jag var med i förra veckan.
Jag väntar fortfarande på ett par Latexlakan(!)... Jo, det var faktiskt en av vinsterna. Men det skulle skickas på posten från de som sponsrade tävlingen.
Det var riktigt skönt att komma i från kontoret en timma mitt på dagen, för att skingra tankarna lite med trevligt sällskap... det behövdes.
Jag kom på när jag hade varit hemma i en halvtimma att jag inte ens haft tid att gå på toaletten på hela dagen... Då har man mycket i huvudet, när man inte ens känner efter... :-)
Tur att det går över, så fort jag går utanför dörrarna på jobbet!
Dagen avslutades med hemmagjorda hamburgare med goda tillbehör + egna pommes i ugnen och en flaksa gott rödvin...
Nu sitter jag och njuter av lugnet, när barnen sover och man gör lite som man vill...
Imorgon är det Lördag!

Inga kommentarer: