16 maj 2009

Idag händer det mycket kul...

Det började med en tiiiidig morgon, likt alla andra mornar de senaste två månaderna. Man tvingas gå upp mellan 5-5.30, eftersom lillpysen vill vakna då... Känns sådär skojsigt en lördag faktiskt. Men, men vad ska man göra!?
Nu har vi i alla fall sedan en stund tillbaka klarat av frukosten.
Det ringde under tiden vi åt på Patriks mobil. Det var en som ville köpa vår scooter. Så nu verkar den ha blivit såld! Skönt... Så nu kan vi så smått börja leta efter en bra, billig och liten pendelbil, som jag kan ha till hösten.
Solen skiner och det verkar bli en kanondag idag. Thilde har sett fram emot helgen, eftersom hon ska till morfar i eftermiddag och sedan sova där i natt. Hon vill ta med sig klistermärken, så det har jag lovat att vi ska åka och köpa. Sedan får vi packa en liten väska med allt annat hon behöver ha med. Det är alltid spännande när man ska iväg så.
En stund efter vi ska vara hos pappa, så går startskottet i årets Göteborgsvarv. Jag vet ganska många som ska springa i år! Det gör mig väldigt motiverad att försöka komma igång och löpträna själv. Vi får se om det blir mer utav det än en tanke.
Vi hade lite betting på jobbet igår om hur chefen skulle presetera. Jag kan meddela att jag drömde vilken tid jag skulle gissa på. Så jag vågade helt enkelt inte frångå mina drömmar. Så min förhoppning är att han tar sig i mål på strax under 1 timma och 45 min. Närmare bestämt 1.45.54 :-)

När vi lämnat Thilde har vi bokat bord på restaurang och ska åka och äta lite smaskig mat. Ellioth får följa med och smaska... Lagom efter att vi är mätta och belåtna, så är det dags för kvällens höjdpunkt - Eurovision!
Det ska bli intressant att se hur det går för Sverige och om de har lyckats göra något åt det lite halvtaskiga ljudet, som det var i semifinalen!

Nu hägrar leksaksaffären och klistermärken!

Inga kommentarer: