19 maj 2009

Kräftor...

Idag blev det lyx-kvällsmat! Havskräftor, vitlöksbröd och vitt vin! Jag älskar det!
Jag måste berätta...
Vi tippade ju resultattid på chefens Göteborgsvarv på jobbet förra veckan.
När loppet var slut och jag hade fått måltiden på sms, så fick jag se mig själv besegrad av jobbarkompisen med en sekund.
Men idag när jag åter kom till jobbet efter helgen så fick jag ett kuvert med 200 kr! Det visade sig att restultatet hade reglerats i efterhand och flyttats fram 2 sekunder(fråga mig inte varför - men varför ifrågasätta!?), vilket istället betydde att jag var närmast med min gissning.
Så på lunchen åkte jag till fiskbilen och köpte havskräftor för alla pengarna! :-) Jag tyckte att det behövde firas lite.
Det goda, vita vinet vi drack till och som jag fortfarande sitter och smuttar på var väldigt gott och fruktigt. Det vann jag förövrigt i det senaste vinlotteriet på jobbet!
Det rekommenderar jag verkligen! Det passade utmärkt till kräftorna. Det heter: Monte Largo "Chardonnay & Arinto" 2007 (Nr. 2533)... Köp och njut!

Man får verkligen mersmak av kräftor, räkor och andra skaldjur. Det är något jag är riktigt svag för! :-)
Så tack kära kollegor!

Inga kommentarer: