18 maj 2009

Farmor & Friskis

Go kväll...
Idag har det varit en trevlig dag. Men det gick alldeles för fort.
I förmiddags åkte jag och barnen till min farmor och hade en mysig dag. Vi fick traditionsenligt 11-kaffe och dopp. Alltid gott!
Sedan tog vi oss en lite promenad i natursköna Fritsla. Thilde plockade mängder med maskrosor, som sedan fick pryda gamlafarmors köksbord.
Ellioth deckade i vagnen och sov där så gott en stund innan det var dags för farmors goda mat.
Idag fick vi kycklingfilé i god sås med grädde, senap, soya och lite rosépeppar. Ellioth tyckte det var mumsigt. Det gjorde nog Thilde med, men hon är inne i en testperiod nu och ska bara "dela lite", eller lägga lite sås på alla tomma fläckar på tallriken osv... Alla dessa småprojekt gör att det inte blir så mycket mat som hamnar i munnen.
Hon fick rabarberpaj och vanlijsås till efterrätt ändå... Så är det när man är hos gamlafarmor!
Ellioth istället är väldigt skeptiskt till rabarberpajen... men han kunde tillslut tänka sig liiite vaniljsås när han fick ta det med min sked och från min tallrik. Han såg helt lycklig ut en stund.

Efter maten satt vi och njöt en stund i solen på balkongen. Barnen hade fullt upp att titta på alla bilar som körde förbi. För varje bil tjöt Ellioth lite... Det måste varit kul.
Strax innan kl. 16 packade vi ihop oss i bilen och återvände hemåt.
Kl 17, tränade jag ett medelpass på Friskis - svettigt. Efteråt blev det bastu (också svettigt) och sedan höstschemaläggnings-möte... (långt ord).
Nu hoppas jag att det vi kom fram till är spikat. Jag kommer köra Skivstångspass torsdagar kl 18 och varannan söndag kl 18. Med reservation för ändringar!
Det kändes som att det löste sig bra trots många kockar, som var med och rörde i grytan! ;-)

Natti natti

Inga kommentarer: