23 juni 2009

En bonusdag...

Ja, idag har jag njutit lite extra får jag nog säga... Även om jag inte var så pigg på det i morse. Jag såg nämligen fram emot jobbet idag. Det skulle bli en liten annorlunda dag med omflyttningar inne på kontoret. Förvisso en lång dag med några timmars övertid. Men nu blev det inte så. Patrik vaknade med vansinnigt ont i ryggen och kunde knappt röra sig i sängen. Så jag fick helt enkelt vara hemma idag så att han kunde vila sin gamle kropp... ;-)
Kl 5.30 tog det emot lite får jag erkänna. Men sedan när förmiddagen kom och sol och blå himmel och värmen och glada barn... Ja, då kändes det rätt bra faktiskt! Eller Mycket bra!
Jag kom dessutom på att jag skulle hinna gå på Skivstångspasset
kl 19. Det hade jag missat annars... Det blev bonus.
Efter lunchen tog jag med mig barnen till en mammavän, så att barnen fick leka ute i solen. På vägen dit köpte vi med oss goda jordgubbar, som vi åt till fikat sedan. Åh så härligt!
Sommaren är bäst.
Undra om jag är av samma åsikt på jobbet imorgon eftermiddag när vår aircondition inte riktigt hänger med... !? Ja, det får bli morgondagens bekymmer.
Nu är jag nytränad och nyduschad (barnen duschade förvövrigt i vattenspridaren på altanen idag. Succé!!!) och sitter och väntar på en alldeles för sen kvällsmat. Grillade karréskivor och Crisscut potatis! *mums* Livet är bra gott!

1 kommentar:

~~Anna~~ sa...

Härligt! Hur många hundra grader var det inne i det där tältet? :-)