8 juni 2009

Varberg...

Idag blev det nästan en spontanutflykt till Varberg. Min vän Diana ringde igår kväll när jag stod mitt i tvätthögarna och grejade.
Hon undrade om vi ville komma ner idag. Och vi hade ju inget planerat, så i morse åkte vi!
Vi var nere vid 10.30 ungefär efter en stund i bilen. På vägen köpte jag en god Latte på OKQ8 - Ja, den är faktiskt riktigt bra! *tipsar*
Sedan lekte barnen lite i lilla Julias fina rum.
Diana gjorde en kanongod lasagne, så vi smaskade och åt som hejsan när klockan väl var lunchdags.
Efter det så tog vi oss en promenad längs strandpromenaden. Det blåste en aning, nästan lite för mycket... men det var helt ok.
Vi stannade vid kallbadhuset. Där finns en liten strand. Där tog vi av oss våra sandaler och fick den mjuka sanden mellan tårna. Thilde och Ellioth grävde lite och sedan gungades det lite också innan vi gick vidare.
Vi stannade till i Gallerian. Där hittade jag en söt, brun blus på H&M för ynka 98 kr. Klart att jag slog till.
Sedan blev det en tur in på Intersport också där jag hittade ett nytt träningslinne på REA-stället. Så ytterligare en 100-lapp senare, så var jag väldigt nöjd med dagens små fynd.
Imorgon bär det ju av till Lillsved och Skivstångsutbildningen. Då kan det vara skönt att ha ytterligare ett extra ombyte med träningskläder.
Ska packa väskan nu tänkte jag, så jag inte glömmer något. Jag ska ju vara borta i 6 dagar, så det är skönt om allt man behöver är med direkt.
Jag ska se om jag kan lyckas blogga från min nya mobil från Värmdö... Det lär blir fullspäckade dagar, så vi får se om jag har någon ork kvar när kvällen kommer.

Inga kommentarer: