18 juni 2009

Hur mycket folk kan det egentligen finnas...

... som är lediga en torsdag förmiddag kl 10???
Marks Kommun är inte direkt någon stor kommun och Kinna är inte precis någon stor ort. Men idag kändes det stort, eftersom det var hur mycket människo som helst i affären. Några har väl antagligen semester, andra har schemalagda arbetstider och kan få en ledig dag mitt i veckan. Men resten borde varit pensionärer, föräldralediga och arbetslösa.
Hade man bara kunnat garantera att allt höll sig fräscht så hade jag gjort klart allt i måndags.
Nu har jag i alla fall det vi behöver till imorgon. Nu är det lite förberedeler som gäller... Städa, tvätta och göra blomsterkransar.
Där emellan ska jag hinna med att träna lite också tänkte jag. Det kan bli en sen afton. Skillnaden mot vanligt blir väl att den blir tv och datorlös. För tiden kommer tillbringas i köket!
Nu tittar solen fram! Jag hoppas verkligen att den vill stanna!

Inga kommentarer: