3 juni 2009

Lönesamtal...

Lönesamtal, löneförhandling eller kanske lönebesked! För idag är det tyvärr så på många plaster att man inte kan vara med och påverka utgången av lönesamtalet, då beloppet de flesta gånger redan är bestämt när man sätter sig på stolen... Lite trist! Så för att vara lite negativ, så har jag inte allt för stora förväntningar på dagens samtal. Någon hundralapp ska det väl bli ändå. Det ska ändå bli lite intressant att ha ett samtal med vår nya chef och se vad hon har att säga.

Jag har äntligen beställt en ny mobil också!
Det var verkligen på tiden... min blev ju badad i kaffe för några månader sedan. Det sista har jag hankat mig fram utan en "nolla". Det betyder också utan "mellanslag". Detta har resulterat i kryptiska sms, där varje ord har fått avslutas med en punkt istället för ett mellanslag :-) Visst, det har funkat! Men det är aningen besvärligt.
Jag har ju också fått hitta en speciell lösning när jag har velat ringa något nytt nummer, som inte finns i mina kontakter. Alla nummer innehåller ju nollor!
Då fick jag leta upp ett mottaget, eller missat samtal med rätt antal nollor i numret och sedan spara numret i kontakter, radera siffrorna som var mellan alla nollor och sedan skriva i vad som saknades. Allt går att lösa med lite vilja!
Jag har till och med hittat en lösning på det där med mellanslag, som jag kan använda i extrema fall när man Måste skriva mellanslag...
Då är lösningen att vidarebefordra ett sms man har i inkorgen. Radera texten, före och efter ett mellanslag och *vips*! ;-)
I måndags slutade telefonen helt sonika att ringa också. Den bara vibrerade... jag kunde inte heller svara när det ringde!?
Så ni förstår... Det var hög tid att införskaffa en ny! Den här gången blir det en "Nokia 5800 XpressMusic". Jag hoppas den blir till belåtenhet.

1 kommentar:

~~Anna~~ sa...

Blev det någon höjning?