28 juni 2010

Besiktning

Idag när jag hade lämnat barnen på dagis fick jag en obehaglig känsla att det väl var idag som Volvon skulle besiktigas – kl 7!

Klockan var 7.20 när detta slog mig. Inte bra!

Så jag åkte till jobbet lite småirriterad, eftersom vi får körförbud efter 30 juni. Jag surfade in på Bilprovningen och kollade om det fanns några nya lediga tider innan månadsskiftet… Det visade sig inte finnas en endaste i Kinna för än 12 juli.

Så då kollade jag på de som finns i Borås. Det fanns några tider… idag!

Så jag ringde Patrik och sa att det fanns tider på eftermiddagen och att enda chansen att få bilen genom besiktningen i tid var om jag åkte och bytte bil på lunchen…  Sagt och gjort… Jag racade mot Kinna kl 12, kom under resan på att det väl var ett positionsljus som var sönder på Volvon… Ett nytt samtal till älsklingen resulterade i ett möte vid OKQ8 för att lösa problemet. Där inhandlades också dagens lunch-to-go! Jag var åter på min kontorsstol 13.05 – Inte illa!

Jag måste väl nämna också att kl 15.50 åkte bilen ut från garaget på Ramnaslätt med blanka papper! Underbart…. ;-)

Inga kommentarer: