23 juni 2010

Motorcykel

Ja, jädrar vad suget sätter in ibland! Jag har ju kortet fixat sedan nästan 8 år. Då hade jag en cykel… men den kvaddades innan jag hade hunnit köra den en handfull gånger. Tyvärr.

Det slutade med sjukskrivning i tre månader, med en spricka i bröstryggen, en i bäckenbenet och en bruten handled. Detta åtgärdades genom operation av handleden och en hoffman-ställning* samt en “korsett” av modell hemsk att bära runt kroppen dygnet runt  några veckor för att hålla uppe ryggen ordentlig.

Idag, 7 år senare har jag inga som helst men efter det… mer än att det möjligen (eller helt säkert) kommer vara lite pirrigt nästa gång jag sätter mig på en motorcykel och tur är väl det!…

Tyvärr är det ett lite dyrt fritidsintresse just för tillfället.

Detta är vad jag spanar och suktar lite efter just nu:Suzuki Marauder 1600

Och detta är en sådan som dessvärre blev skrot: Honda CBR 600F

*Hoffman-ställningen är gjord i rostfritt stål och skruvas fast genom huden ner i underarmens och handens skelett. Sådana används vid handledsfrakturer som är så allvarliga att den vanliga behandlingen (gipsskena i en månad) inte räcker. 

Utklippt från: http://www.fitness-magazine.com

Inga kommentarer: