7 juni 2010

Bli gammal

Ju äldre jag, eller folk i allmänhet blir desto oftare hör man att ålder “bara är en siffra”… och det är de “äldre” som säger det. Lustigt.

Jag slogs av den lilla tanken när jag lämnade jobbet idag att jag faktiskt blivit 9 timmar äldre under dagen. Hmm… Ja, det är så det går till! Dag efter dag bara försvinner och det känns som att tiden bara går fortare för var år som går. Lite läskigt….

Kom att tänka på vad en kollega till mig sa förra året när han blev lite hånad för att han var äldst på avdelningen med sina 45 jordsnurr. Någon frågade: “Hur känns det att blir så gammal?” Varpå denne fick till svar: “Det känns skitbra, vad har jag för alternativ!?”

Bra svar! För vad är alternativet? Dö ung?

Nej, jag håller tummarna för ett långt, friskt, glatt och innehållsrikt liv… Jag kommer antagligen aldrig känna mig särskilt gammal, ålder är ju ändå bara en siffra. Det är hur man ÄR som faktiskt räknas! ;-)

Inga kommentarer: