28 maj 2012

Avslutning...

MEN, vilken underbar dag det var igår! En solig, varm och härlig Mors dag. Vi han knappt stänga av bilen framme i Varberg innan jag kastade kläderna och la mig i solstolen J Sååå härligt! Sedan blev vi bjudna på pastasallad och lite grillat. Sämre kan man ha det en söndag i maj! Hem en sväng, ett dopp i pollen för barnen. Jag gjorde ett halvt försök och gick runt en stund i vattnet, men utan att doppa mig. Skönt ändå. Sedan åkte vi hem till min mamma och där bjöds det minsann på pastasallad… och kallskuret. Jag som tänkte göra pastasallad till kvällens grillfest på dagis, fick tänka om.

Grillfest och lite avslutningsfest ikväll alltså och strålande väder. Tänka sig,  att min lilla tjej har gått färdigt i förskolan och ska fylla 6! Jag som själv nästan är bara barnet… Hmm, svårt att få ihop ibland.

De har övat på sommarsånger nu i några veckor och dagen idag går nog åt till spännande förberedelser. När det sedan bli skarpt läge tror jag att våra barn kommer att agera publik istället för sångfåglar. Det där med att stå framför folk och göra saker, är inte någon av dems favorit, tyvärr. Tänk så olika vi är… Det går ju inte tvinga fram, då blir det tvärstopp. Det är bara att hålla tummarna för att det går lättare och lättare. Det brukar vara ren underhållning hur som helst när barn i blandade åldrar ska sjunga tillsammans. Fokuset är ofta väldigt olika… Nån kan smita iväg och plocka blommor mitt under sången, medans en annan varelse ropar att han eller hon är kissnödig. En tredje hostar okontrollerad och en fjärde sjunger i högan sky, samma vers  - igen... J Förra året blev det lite småbråk, då nån helt plötsligt fick lite för lite plats i ledet. Preciiiis så som en klassisk sommaravslutning på dagis ska vara!

Trevlig dag alla!

Inga kommentarer: