5 december 2012

Första natten

Igår, efter en fullspäckad eftermiddag hämtade jag mina fina barn, så att de fick komma och se lägenheten möblerad och sova första natten. Nytt och spännande även för dem. Klockan blev ganska mycket innan vi kom i säng, men då somnade de fort och gott  i varsin ände av rummet. Kändes skönt! Jag slumrade till bredvid Thilde en stund och vakande strax efter kl 22.00. Så det blev inget röjt igår. Det får jag ta ikväll i min ensamhet, när de små hjärtanen blivit hämtade. Målet är att tömma flyttlådorna som står kvar. Och hitta plats åt alla prylar jag har. Liksom organisera lite, fylla alla skåp som faktiskt finns. Kan hända att jag kan orkar montera barnens garderob, men det är inte alls säkert. Att få denna kvällen att gå blir alltså inga som helst problem. Dock känns det redan tomt och konstigt utan mitt stora hjärta, på 1, 96... . Att någon kan kännas så himla självklar!? Det är rätt häftigt faktiskt… blir lika förundrad och glad varje gång vi kommer till den slutsatsen.

 

Inga kommentarer: